Γάλα και θνησιμότητα

Filed in BLOG by on 16 Νοεμβρίου 2014 0 Comments
Είμαστε το μοναδικό ζώο στον πλανήτη που πίνει γάλα ακόμα και όταν σταματήσει να θηλάζει, ακόμα και σε μεγάλη ηλικία. Πάντα με απασχολούσε το πόσο αφύσικο είναι αυτό. Και το εαν έχει επιπτώσεις στην υγεία μας.
Το γάλα, από τους περισσότερους, θεωρείται ότι είναι απαραίτητο στην διατροφή μας ως πηγή ασβεστίου και ότι βοηθά σημαντικά στην υγεία των οστών (κάτι που ενισχύεται από πολλές διαφημίσεις, ειδικά στην Αμερική ,»Got milk» κ.λπ.) . Μία πρόσφατη μεγάλη μελέτη σε ένα από τα πιο έγκυρα ιατρικά περιοδικά (British Medical Journal) αμφισβητεί την αξία του. Μελετώντας την κατανάλωση γάλακτος, τυριού και γιαουρτιού σε πάνω από 100.000 ανθρώπους στην Σουηδία δείχνει ότι η υψηλή κατανάλωση γάλακτος (πάνω από 3 ποτήρια την ημέρα) συνδέεται με αυξημένη (και όχι μειωμένη όπως ήταν το αναμενόμενο) θνησιμότητα σε άντρες και γυναίκες. Οι γυναίκες που έπιναν 3 ή και περισσότερα ποτήρια γάλα ημερησίως είχαν διπλάσιο κίνδυνο θανάτου πριν ολοκληρωθεί η έρευνα σε σχέση με αυτές που έπιναν λιγότερο από 1 ποτήρι γάλα ημερησίως. Ταυτόχρονα είχαν 50% αυξημένο κίνδυνο για κάταγμα ισχύου. Η επίδραση στους άντρες ήταν παρόμοια αλλά όχι τόσο ισχυρή. Αντίθετα, οι άνθρωποι που κατανάλωναν περισσότερο γιαούρτι είχαν πιο περιορισμένο κίνδυνο να υποστούν κατάγματα. Η ερευνητική ομάδα πιστεύει ότι μία πιθανή αιτία είναι η β-γαλακτόζη που δημιουργείται κατά το μεταβολισμό του γάλακτος (ένα σάκχαρο , που φαίνεται στα πειραματόζωα να επιταχύνει τη γήρανση και τη φλεγμονή).
Δεν μπορώ να αγνοήσω ότι για χρόνια οι υπέρμαχοι της αλκαλικής διατροφής υποστηρίζουν ότι το γάλα είναι όξινο και συνεπώς παίζει αρνητικό ρόλο στην αφομοίωση του ασβεστίου από τον οργανισμό. Είναι δύσκολο τα αποτελέσματα της έρευνας να υιοθετηθούν από διατροφικές οδηγίες και χωρίς περαιτέρω αξιολόγηση. Παρόλ” αυτά είναι σοκαριστική η ευκολία με την οποία θεωρούμε δεδομένη τη συμβολή της κατανάλωσης γάλακτος στην υγεία χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαραίτητες μελέτες.

About the Author ()

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *